Na czym polega pozycjonowanie strony?
Posiadanie strony internetowej wymaga jej pozycjonowania. Pozycjonowanie strony pozwala jej zwiększać swoją widoczność w sieci. Dzięki temu większa ilość osób będzie odwiedzała witrynę. By tak się stało niezbędne jest wykonanie pewnych czynności. Głównym ich celem jest sprawienie, że strona internetowa będzie wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania, na więcej wpisywanych przez użytkowników fraz kluczowych. Czym jest pozycjonowanie strony internetowej i jak skutecznie pozycjonować?
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie strony internetowej to czynności jakie są podejmowane w celu zwiększenia widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki ich wysokiej pozycji będą one łatwiejsze do odnalezienie przez użytkowników pozycjonowanie strony jest bardzo ważne, ponieważ pozwala też wyróżnić się na tle konkurencji. Bez pozycjonowania na przykład sklepy internetowe nie mogłyby skutecznie funkcjonować. Jak działa pozycjonowanie? Polega to na tym, że użytkownicy wpisują odpowiednie słowa kluczowe. Kolejność stron jaka się wyświetla zależy od algorytmu wyszukiwarki, który analizuje i przelicza różne czynniki rankingowe, a następnie ustala ranking i pozycje stron internetowych.
Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?
Słowa kluczowe – przede wszystkim najważniejszym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie strony internetowej jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Chodzi o to by wybrać te, które są najbardziej istotne dla klienta. Istnieją nawet pewne narzędzia, które umożliwiają analizę słów kluczowych pod katem ich popularności. Do wyboru słów kluczowych mogą także posłużyć strony internetowe konkurencji. Słowa kluczowe nie mogą być zbyt popularne, ponieważ w momencie, kiedy jest duża konkurencja na daną frazę będzie bardzo ciężko wybić się na tle tej właśnie konkurencji.
Popularność strony internetowej – kolejnym ważnym elementem, który wpływa na pozycjonowanie strony internetowej jest jej popularność. To jak wielu użytkowników interesuje się treścią danej strony internetowej zależy głównie od tego jak atrakcyjne treści są na niej zamieszczane, jak przejrzysta ona jest, jak szybko się ładuje, czy jej tytuły są chwytliwe. Na pozycje owej witryny będzie też wpływało jak dużo innych stron przekierowuje na stronę, ponieważ im będzie ich więcej tym bardziej Google uzna stronę za wartościową i godną uwagi. Dobrze sprawdzi się więc udostępnianie treści również w innych miejscach w sieci, na przykład w mediach społecznościowych czy na forach branżowych.
Witryna przyjazna użytkownikowi – to kolejny czynnik wpływający na pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki nowym narzędziom jakie się pojawiają można sprawdzić czy dana strona jest dla użytkownika przyjemna w obsłudze czy nie. Jednym z takich narzędzi jest Google Insights, dzięki któremu można zweryfikować wskaźniki, które pozwalają optymalizować stronę pod kątem wymagań i potrzeb klienta.
Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest takie ważne?
Jednym z najważniejszych powodów jest bardzo duża konkurencja jaka jest w sieci, która sprawia, że strony, które nie skupiają się na pozycjonowaniu nie będą praktycznie w ogóle widoczne. A na samej górze wyników znajdą się strony odpowiednio zoptymalizowane. Można więc powiedzieć, że bez pozycjonowania nie będzie możliwości do konkurowania z innymi stronami. Pozycjonowanie strony to obecnie jeden z najbardziej skutecznych, najtańszych i najbardziej opłacalnych form promocji i zwiększenia ruchu w serwisie.
Marketing szeptany a pozycjonowanie
Marketing szeptany to działania, które opierają się na opiniach i rekomendacjach, natomiast polegają na docieraniu do zainteresowanego klienta z informacją o marce, produkcie lub usłudze, w sposób subtelny, nienachalny i spontaniczny. Odpowiednio przeprowadzona kampania w ramach marketingu szeptanego może przynosić wiele korzyści dla firmy. Jedną z nich jest wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Można nawet powiedzieć, że marketing szeptany jest uzupełnieniem pozycjonowania.
Duża konkurencja na rynku sprawia, że do klientów dociera bardzo dużą ilość informacji, to natomiast powoduje, że stają się oni na nie uodpornieni i przestają zwracać na wiele z nich uwagę. Dlatego właśnie by pozycjonowanie miało sens powinno się wspierać je marketingiem szeptanym, natomiast szeptankę pozycjonowaniem. Co więcej marketing szeptany zwiększa ruch na stronie, co przekłada się na zwiększoną konwersję, a zwiększona konwersja na sprzedaż.