Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie? Blisko 2/3 osób jest w stanie lekką ręką wydać na zakupy w Internecie 400 zł. Jednocześnie…Czytaj dalejJak skutecznie reklamować markę na Instagramie?

Czy grafika na stronie ma znaczenie?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Czy grafika na stronie ma znaczenie? Czy należy przykładać do niej dużo uwagi? Grafika jest na stronie internetowej bardzo ważna, ponieważ wzbogaca…Czytaj dalejCzy grafika na stronie ma znaczenie?

Media społecznościowe kiedyś i dziś

Media społecznościowe kiedyś i dziś

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Media społecznościowe bez wątpienia zmieniły i wciąż zmieniają ludzkie życie. Są obecne w jego każdym możliwym aspekcie. Ludzie wręcz w nich żyją, obserwują życie innych ludzi, publikują swoje, dzielą się swoimi przemyśleniami, jedzeniem, podróżami, smutkami i radościami. Wszystko to jest skarbnicą cennych informacji o swoich potencjalnych klientach dla firm. Wiele z nich również posiada swoje profile w social mediach, gdzie budują trwałe relacje z konsumentami i zwiększają ich zaufanie do siebie pokazując się z tej bardziej „ludzkiej” strony. A jak kiedyś wyglądały media społecznościowe?

Czym są media społecznościowe?

 Social media – wybrać dom mediowy czy małą agencję

Można je zdefiniować w następujący sposób „media społecznościowe definiuje się jako kategorię technologii społecznościowych, wykorzystującą Internet oraz mobilne media (filmy, dokumenty, zdjęcia, prezentacje multimedialne, itp.) do dzielenia się pomysłami i wiadomościami oraz do rozrywki”. Media społecznościowe to miejsce, gdzie ludzie komunikują się między sobą dzielą się swoimi dobrymi i złymi chwilami ze światem. W zasadzie wszystkim, jedzeniem, podróżami, świętowaniem osiągnieć, ale jest to też miejsce, gdzie marki spotykają się ze swoją społecznością, z ich problemami, troskami, brakami i dzięki temu, że mają możliwość je poznać mogą także na nie odpowiedzieć, dopasowując swoją ofertę, właśnie do tych potrzeb. Media społecznościowe bardzo mocno rozwinęły się na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat, powstało wiele nowych narzędzi, które ten kontakt jeszcze bardziej ułatwiły.

Jak zmieniały się media społecznościowe na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat?

Media społecznościowe bardzo mocno się zmieniły i wciąż się zmieniają. Zmieniał się ich charakter czy przeznaczenie również liczba użytkowników jest zdecydowanie większa niż jeszcze parę lat temu. Niestety w mediach społecznościowych dzieje się również wiele złych rzeczy, ludzie zbyt mocno wzięli sobie do serca to, że mogą wszystko. I tak właśnie powstał hejt, który niesie ze sobą wiele złego. Wracając do tematu, jak rozwijały się media na przestrzeni ostatnich 10 lat?

  1. Wzrosła liczba użytkowników – tak jak zostało to już wspomniane na samym początku, z mediów społecznościowych korzysta praktycznie każdy. Dzieli się w nich swoim życiem. Duży wpływ na taki stan rzeczy miał rozwój technologiczny. To, że dostęp do Internetu można mieć cały czas niezależnie od tego, gdzie się jest bardzo mocno przyczynił się do rozwoju social mediów. Badania pokazują, że na przestrzeni lat liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła z około jednego miliona do aż 4 milionów. I co więcej ona wciąż rośnie. Niepokojący jest tylko fakt jak wiele godzin z życia wyciąga społeczeństwu korzystanie z nich.
  2. Wzrost ilości mediów społecznościowych i zmiana ich przeznaczenia – jeszcze parę lat wstecz z mediami społecznościowymi utożsamiany był Facebook, teraz już wcale tak nie jest. Inne social media takie jak Instagram, Twitter czy TikTok również bardzo mocno zyskały na popularności. Można nawet powiedzieć, że są częściej wykorzystywane szczególnie przez młodych ludzi niż wspomniany już wcześniej Facebook. Wszystko to tak mocno się rozwija i tak mocno wpływa na ludzkie życie, że posiadanie odpowiednio dużej grupy osób obserwujących w danym mediów pozwala zarabiać. Kiedyś było to coś niemożliwego, obecnie firmy współpracują z osobami wpływowymi i w ten sposób promują swoją markę. Celebryci budują w nich jeszcze większą popularność, dzięki której będą mogli zarabiać więcej. Tak więc, media społecznościowe na początku służyły tylko rozrywce, obecnie są miejscem do rozwoju biznesu.
  3. Nowe formy publikowania treści – rozwój technologii wpłynął również na zmianę form publikowania treści. Kiedyś zamieszczane były głownie teksty i zdjęcia, obecnie możliwe jest dodawanie krótkich filmików, a nawet prowadzenie relacji na żywo. Kiedyś na tę formę mogła pozwolić sobie tylko telewizja. Dzięki „stories”, czyli krótkim video bądź zdjęciom, umieszczanym na swoim profilu, które znikają zwykle po 24 godzinach, można dzielić się z odbiorami swoim dniem lub właśnie prowadzić i pokazywać swoje życie „live”. Każdy z mediów społecznościowych wprowadza coś nowego co budzi ciekawość i fascynację. Dzięki temu ciągle się one rozwijają i zdobywają nowych użytkowników.

Social media – lepiej wybrać duży dom mediowy, czy małą agencję?

Social media dzisiaj

Dom mediowy zajmuje się planowaniem i zakupem kampanii w mediach masowych. Zaczęły one swoją działalność stosunkowo niedawno i nie są popularne. Decydując się na działalność w Internecie lepiej postawić na małą agencję, która ma zdecydowanie szerszy zakres swoich usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.