Czy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, gdzie zmiany trendów i technologii zachodzą coraz szybciej, pytanie o skuteczność różnych strategii promocyjnych stale pozostaje na…Czytaj dalejCzy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym świecie konkurencyjnego rynku biznesowego, sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów są kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Lokalna społeczność stanowi istotny obszar,…Czytaj dalejSposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Lokalny marketing szeptany

Prowadzisz lokalny biznes, a masz wrażenie, że ludzie z sąsiedniej ulicy nawet nie wiedzą o Twoim istnieniu? Bez względu na to, czy chodzi tylko o najbliższą dzielnicę, miasto, powiat czy całe województwo to istnieje bardzo wiele metod marketingowych i reklamowych, często nawet darmowych lub wymagających niewielkiego nakładu finansowego, które mogą przynieść bardzo pozytywne rezultaty. Jedną z nich jest marketing szeptany, który skutecznie pozwala zwiększyć popularność Twojej działalności w środowisku lokalnym. Jak z niego korzystać? Wyjaśniamy!

Buzz marketing

Chyba nikt nie jest w stanie zaprzeczyć, że nowe technologie całkowicie zdominowały nasze życie prywatne i zawodowe. Automatycznie wpłynęły one znacząco na zmianę zachowań, przyzwyczajeń i potrzeb konsumentów. Poszukiwania produktów, które chcemy zakupić, zaczynamy od poszukiwania informacji o nich w internecie. Wielkie znaczenie odgrywają tutaj opinie internatów w social mediach i na forach dyskusyjnych oraz portalach opiniotwórczych. Właśnie tu do działania wkracza coraz bardziej popularny marketing szeptany. Ma on na celu dotarcie do użytkowników internetu i zapoznanie go z produktem lub usługa, którą promujemy. Dodatkowo ma za zadanie wywołać szum wokół naszej marki, a jego głównym celem jest pozyskanie pozytywnych komentarzy konsumentów i internatów stosujących nasz produkt i sprowokowanie dyskusji na temat jego zalet. Warto pamiętać, że dobrze wykonany marketing szeptany bywa również elementem strategii pozycjonowania strony internetowej.

 

Jak prowadzić działania marketingu szeptanego dla firmy lokalnej?

Nie tylko firmy o zasięgu międzynarodowym czy ogólnopolskim mogą czerpać korzyści z buzz marketingu. Jest to doskonała forma reklamy zarówno dla wielkich marek, jak i niewielkich lokalnych biznesów. Praktycznie każde miasto czy region posiada specyficzne dla siebie fora internetowe, czy grupy w social mediach, gdzie większość zrzeszonej społeczności to ludzie zamieszkujący dany rejon. Wystarczy przeprowadzić nieduży research, aby dowiedzieć się, które z nich działają najaktywniej i gdzie warto pojawić się ze swoją kampanią. Jednocześnie warto przemyśleć i ustalić kilka fraz o charakterze lokalnym, które pozytywnie odbiją się na pozycjonowaniu witryny internetowej.

O czym pamiętać, aby kampania przyniosła jak najlepsze efekty?

Pierwszą i najważniejszą kwestią jest to, aby działania były prowadzone przez profesjonalistów. Oczywiście możemy zdecydować się na wykonywanie go samodzielnie, jednak wiąże się to z ryzykiem, że nasze działania przyniosą więcej problemów niż korzyści. Tylko dzięki pomocy osób doświadczonych, kampania przyniesie naprawdę dobre efekty. Wszystko powinno być odpowiednio przemyślane i zaplanowane. Należy dokładnie ustalić liczbę publikowanych w ciągu miesiąca wpisów, a także cel kampanii i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przypadku marketingu szeptanego na forach bardzo ważne jest to, aby od razu po rejestracji nie wstawiać wpisów z nazwą i linkiem naszej firmy, gdyż może przyczynić się to do szybkiego zbanowania konta i stworzenia złej opinii o marce. Najlepiej jest wykorzystywać konta z odpowiednią historią, tak by działania wyglądały wiarygodnie i naturalnie.

Czy warto?

Kampania marketingu szeptanego jest doskonałym pomysłem na reklamę dla firm lokalnych oraz tych o ograniczonym budżecie. Jednak, aby działania te były skuteczne, należy zadbać o wiele czynników, szczególnie na etapie planowania i optymalizacji kampanii, dlatego też najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom w tej dziedzinie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.