Czy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, gdzie zmiany trendów i technologii zachodzą coraz szybciej, pytanie o skuteczność różnych strategii promocyjnych stale pozostaje na…Czytaj dalejCzy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym świecie konkurencyjnego rynku biznesowego, sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów są kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Lokalna społeczność stanowi istotny obszar,…Czytaj dalejSposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Jak zacząć kampanię WoMM?

Marketing szeptany od dłuższego czasu staje się coraz ważniejszym ogniwem marketingu jako takiego. Wydaje się to czymś zupełnie normalnym. Szczególnie gdy zwrócimy uwagę na fakt, jak bardzo w ostatnich latach rozwinął się Internet i jakie daje nam możliwości. Warto zwrócić uwagę również na to, że samo zjawisko „poczty pantoflowej” znane jest ludzkości od pradawnych czasów. Jednak warto wiedzieć, jak odpowiednio przygotować się do prowadzenia tego typu kampanii i o czym należy pamiętać w trakcie jej trwania.

Na czym polega WoMM?

WoMM, czyli word of mouth marketing to nic innego jak inna nazwa coraz popularniejszego marketingu szeptanego. Znany jest on również pod innymi nazwami, takimi jak buzz marketing, marketing rekomendacji czy whisper marketing. Polega on na szeregu działań, takich jak publikowanie wpisów na temat danej marki oraz czy inicjowanie naturalnej dyskusji na temat danego produktu lub usługi. Brzmi prosto, ale w praktyce nie jest to tak łatwe, jak się wydaje. W każdym razie powstało już sporo niezależnych badań przeprowadzonych przez wiele firm. Pokazują one jednoznacznie, że konsumenci bardziej ufają rekomendacjom i opiniom, niż nachalnej reklamie.

 

Jak rozpocząć prowadzenie marketingu szeptanego?

Głównym celem czynności podejmowanych w ramach buzz marketingu jest wywołanie szeroko pojętego „szumu”, czyli rozgłosu na temat marki. Oczywiście pozytywnego. Jeśli postanowiłeś wdrożyć takie działania do swojej strategii marketingowej, to na samym początku musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy decydujesz się a przeprowadzenie kampanii samodzielnie, czy wolisz zlecić ją profesjonalnej firmie, która zajmie się całym procesem. Podczas podejmowania decyzji warto pamiętać, że zadanie to jest często bardzo czasochłonne i wymaga odpowiedniego przygotowania i posiadania konkretnej wiedzy. Na pewno bezpieczniej jest zlecić marketing szeptany wyspecjalizowanym fachowcom, a samemu trzymać po prostu rękę na pulsie i kontrolować poczynania wybranej firmy i wprowadzać ewentualne modyfikacje.

Określenie celu i bieżąca analiza efektów

Jeśli uda Ci się wybrać odpowiedniego podwykonawcę, z którym nawiążesz współpracę, to jeszcze nie koniec Twojego wkładu w działania. Jeżeli chcesz odnieść sukces, musisz wiedzieć, co dokładnie „sukces” oznacza. W kampaniach marketingu szeptanego, a w zasadzie każdego typu marketingu ważne jest określenie celu. Powinieneś się dokładnie zastanowić, co chcesz osiągnąć za pośrednictwem wdrożonych czynności. Czy zależy Ci na poprawie wizerunku, a może na zwiększeniu sprzedaży? Możliwości jest tak naprawdę wiele i tylko od Ciebie zależy, co wybierzesz.

Pamiętaj, że w trakcie trwania kampanii oczywiście możesz wprowadzić modyfikacje i zmienić cel, ale będzie wymagało to dodatkowego wkładu pracy. Tak samo ważne, jak określenie celu, jest regularne śledzenie efektów. Marketing szeptany, by działać efektywnie, trzeba na bieżąco analizować i monitorować. Najpoważniejszym błędem, jaki można popełnić, jest wdrożenie kampanii na szybko, bez wcześniejszego przygotowania i przemyślenia taktyki, a następnie pozostawienie jej „samej sobie”. W ten sposób możesz tylko zmarnować pieniądze włożone w reklamę, a co więcej przyczynić się do kryzysu wizerunkowego marki i pogorszenia jej wyników.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.