Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie? Blisko 2/3 osób jest w stanie lekką ręką wydać na zakupy w Internecie 400 zł. Jednocześnie…Czytaj dalejJak skutecznie reklamować markę na Instagramie?

Czy grafika na stronie ma znaczenie?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Czy grafika na stronie ma znaczenie? Czy należy przykładać do niej dużo uwagi? Grafika jest na stronie internetowej bardzo ważna, ponieważ wzbogaca…Czytaj dalejCzy grafika na stronie ma znaczenie?

jak reklamować markę na Instagramie

Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie? Blisko 2/3 osób jest w stanie lekką ręką wydać na zakupy w Internecie 400 zł. Jednocześnie jednak 4/5 konsumentów poszukuje informacji na temat interesujących je rzeczy na forach internetowych, czy platformach społecznościowych. Tradycyjne reklamy nie są aż tak istotne, jak rekomendacje innych. Patrząc na powyższe, można wysnuć wniosek, że media społecznościowe, mają olbrzymi potencjał marketingowy, o ile ma się jakiekolwiek rozeznanie w tym, jak reklamować markę…

jak reklamować markę

Czy warto reklamować markę na Instagramie?

Facebook to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, która wyprzedza na podium Instagram. Blisko 2 miliardy ludzi na całym świecie, każdego dnia przegląda Facebook i choć kierują nimi różne powody, wszyscy liczą na lekkie w odbiorze treści. Jak się okazuje, polski użytkownik Facebooka poświęca statystycznie nieco ponad 17 godzin w miesiącu na przeglądaniu tej platformy. Pomimo tego to właśnie Instagram generuje większy ruch i zaangażowanie odbiorców. Dlatego też warto zacząć reklamować markę właśnie na tej platformie.

Co wpływa na skuteczność reklamy?

Przede wszystkim odbiorcy stali się coraz bardziej wymagający i coraz bardziej drażni ich typowa reklama. Zamiast więc reklamować własną firmę i produkty wprost, postawmy na budowanie świadomości marki i przedstawienie jej w jak najlepszym świetle. Bardzo ważny jest sam wygląd profilu oraz spójność w publikowanych treściach. Nie posiadamy jeszcze logo? Nic nie szkodzi – postawmy na dobrze widoczne zdjęcia produktów. Dbajmy o jakość treści zarówno pod względem językowym, jak i wizualnym – odpowiednia rozdzielczość obrazów to podstawa! I absolutnie nigdy nie kopiujmy czegoś, co opublikował już ktoś inny i nie przedstawiajmy jako własne. Postawmy na inny format, niż tylko fotografie – odbiorcy częściej zwracają uwagę na zamieszczone filmiki.

Pokażmy, jak nasze produkty mogą pomóc w codziennym życiu, zamiast nachalnie zachęcać do ich zakupu. Nie bez znaczenia są także proste komunikaty, zachęcające do działania, które pomogą w budowaniu zaangażowania fanów. Można także reklamować markę z wykorzystaniem marketingu szeptanego oraz współpracując z mikro influencerami. Takie osoby cieszą się dużym zaufaniem ze strony odbiorców, ponieważ ich opinie są świeże i naturalne. Z kolei dodając rabat na zakup rekomendowanej rzeczy, możemy być pewni, że klienci zachęceni przez influencera, chętniej po niego sięgną…

Z jakimi kosztami należy się liczyć, jeśli chcemy zacząć reklamować markę na Instagramie?

Wszystko zależy od tego, czy zamierzamy reklamować markę samodzielnie, czy skorzystać z pomocy innych – profesjonalnych firm marketingowych albo uznanych influencerów czy mikro influencerów. Ci drudzy są dobrym rozwiązaniem zwłaszcza dla początkujących firm lub niewielkich przedsiębiorstw. Oczywiście pewne działania, kiedy stoimy u początku drogi budowania świadomości marki, można wykonać samemu, jak chociażby napisanie BIO, czyli ciekawego biogramu, ustawienia zdjęcia profilowego w formie najlepszej fotografii z własnych produktem, a później stopniowo je ulepszać. Niemniej jednak dobre logo, content marketing czy współpraca z influencerami, może przynieść wiele korzyści firmie, a poniesione koszty zaczną się zwracać i przynosić zyski w postaci decyzji zakupowych klientów.

Zalety połączenia Instagrama z innym medium

Posiadanie także innych kanałów do promocji marki to lepsza widoczność w sieci i możliwość dotarcia do szerszego grona klientów. Instagram daje możliwość szybszego udostępniania postów i reakcji konsumentów, dlatego podpięcie go pod Facebook, stronę www czy Google Maps to świetne rozwiązanie, jeżeli chcemy zwiększyć ruch i poszerzyć zasięg naszej marki. Patrząc na media społecznościowe kiedyś i dziś, trzeba przyznać jedno – nigdy wcześniej marketing internetowy nie odgrywał tak znaczącej roli i nie wyprzedzał reklam w telewizji czy radio…

reklamować markę

Jak reklamować markę na Instagramie — podsumowanie

Instagram, a właściwie szczere opinie influencerów na temat wypróbowanych kosmetyków, słodyczy, ubrań, książek, dodatków do pokoju, dziecięcych kaszek i wielu, wielu innych rzeczy – są dziś kluczowym nośnikiem treści i mogą zaważyć na podjęciu decyzji zakupowej. W końcu, jeśli ktoś wypróbował już to coś przede mną, to nie ma obaw, by samemu także wypróbować daną rzecz. Tym bardziej że influencerzy cieszący się zaufaniem ze strony odbiorców, przedstawiają rzetelne za i przeciw więc w przypadku zakupu rzeczy, trudno o późniejsze rozczarowanie…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.