Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Jak skutecznie reklamować markę na Instagramie? Blisko 2/3 osób jest w stanie lekką ręką wydać na zakupy w Internecie 400 zł. Jednocześnie…Czytaj dalejJak skutecznie reklamować markę na Instagramie?

Czy grafika na stronie ma znaczenie?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Czy grafika na stronie ma znaczenie? Czy należy przykładać do niej dużo uwagi? Grafika jest na stronie internetowej bardzo ważna, ponieważ wzbogaca…Czytaj dalejCzy grafika na stronie ma znaczenie?

Jak rozkręcić wydarzenie na Facebooku?

Wydarzenia są czymś, co jednoczy i angażuje społeczność. Jest jedno założenie, musi być ciekawe i przemawiać to Twojej społeczności. Jednak jeżeli trafisz i dobrze to zaplanujesz, takie wydarzenie może zrobić furorę. Były wydarzenia, które przeszły do historii – „sylwester u Andrzeja Dudy”, którego autorem oczywiście nie był prezydent Polski. Osiągnęło ono rekordy popularności. Dlatego warto jest korzystać z tej możliwości.

Jak zwiększyć zasięgi za pomocą Wydarzenia?

Specjaliści od mediów społecznościowych są zgodni co do efektu wydarzeń na Facebooku. Zwiększa ono zasięgi danego fanpage i daje nam możliwość wyjścia spoza naszą stałą grupę fanów. Dzieje się tak dlatego, że jeżeli ktoś kliknie, że bierze udział w wydarzeniu, widzą to wszyscy jego znajomi. Tym sposobem możemy osiągnąć zasięg rzędu kilku tysięcy osób nie kosztując autora wydarzenia ani złotówki. To jest prawdziwa siła przekazu. Posty trafiają do 10-20 % Twoich fanów, a Wydarzenie pojawi się każdemu. To świetny sposób, żeby obejść algorytm Facebooka i rozpropagować Twój fanpage.

Co więcej, użytkownicy mają możliwość zaproszenia na wydarzenie swoich znajomych i często to robią, gdy widzą w nim wartość. Zachęcaj ich do tego, prosząc o udostępnienie wydarzenia. Nie wszyscy mogą wiedzieć, że jest opcja, żeby wrzucić to na swoją stronę aktualności, do relacji, albo wręcz wysłać personalne zaproszenia do konkretnych osób. Takie zaproszenie jest jak najlepsza rekomendacja, bo od znajomego. Skoro on będzie, to ja też muszę wziąć w nim udział, będzie zabawnie albo nauczę się czegoś wartościowego.

Dzieje się tak również dlatego, że wydarzenie ma atrakcyjny wygląd. Oczywiście, jaką grafikę wybierzemy, to jest po naszej stronie. Natomiast musimy wrzucić jakiś banner graficzny promujący nasz event, a to już zmusza nas do wysiłku. A taki banner bardziej wraca uwagę niż post czy zdjęcie.

Dobre pomysły na promowanie Wydarzenia.

  1. Webinary

Czyli przekazanie konkretnej wiedzy w formie szkolenia. To jest zawsze jakaś korzyść dla odbiorcy, jeżeli wymyślimy atrakcyjny tytuł, a treść dobrze wpasuje się w zainteresowania naszych fanów – mamy sukces.

  1. Stworzenie wydarzenia, z którym Twoi fani się utożsamiają.

Pomyśl, co lubią robić, jak można ich zainteresować lub rozbawić. „w 2021 r. nie wyjdę spod kołdry”, „w 2021 r. przeczytam książkę tygodniowo”.

  1. Treść.

Tutaj musisz popracować. Nie może to być opis za długi, nikt nie lubi długich tekstów. Musi być konkretny ale interesujący. Bardziej hasłowo opisz, na czym polega wydarzenie, co odbiorca otrzyma.

  1. Promocja eventu.

Wykorzystaj wszystkie dostępne kanały. Udostępnij link w innych social mediach  – na Twitterze, Instagramie, LinkedIn. Zaproś na nie w swoim newsletterze. Może uda Ci się zainteresować wydarzeniem innych prowadzących fanpage, influancerów i je podlinkują. Taka forma wsparcia jest ostatnio bardzo popularna, ponieważ to zwiększanie sobie nawzajem grupy fanów, która jest korzystna dla obu stron.

 

Gdy już masz społeczność, która weźmie udział, albo kliknęła, że jest zainteresowana wydarzeniem rób szum. Przypominaj co jakiś czas, wrzucaj posty na wallu wydarzenia. Możesz też zorganizować ankietę, żeby zorientować się w preferencjach Twoich fanów. To buduje napięcie i jeszcze większe zaangażowanie. Tutaj jednak nie można przesadzić, żeby nie zniechęcić użytkowników. Raczej jedna informacja na kilka dni, niż kilka dziennie, bo to już spam.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Jak rozkręcić wydarzenie na Facebooku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.