Content marketing a marketing szeptany

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dynamicznie zmieniającym się krajobrazie marketingu, firmy muszą wykorzystywać różnorodne strategie, aby skutecznie docierać do swoich odbiorców i budować z nimi trwałe…Czytaj dalejContent marketing a marketing szeptany

Czy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, gdzie zmiany trendów i technologii zachodzą coraz szybciej, pytanie o skuteczność różnych strategii promocyjnych stale pozostaje na…Czytaj dalejCzy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Dlaczego warto zainwestować w cross marketing?

Firma, która chce być postrzegana, jako ekspert w swojej dziedzinie, nie może zatrudniać fachowców od wszystkiego. W ten sposób trafia do niej określona grupa odbiorców. Z drugiej strony wielu potencjalnych klientów wybierze ofertę konkurencji i w ogóle nie zainteresuje się propozycją takiej firmy. Można to zmienić za pomocą cross marketingu. Na jakiej zasadzie działa i kiedy faktycznie się sprawdza marketing crossowy?

Czym jest cross marketing?

Pomimo tego, że pojęcie cross marketingu nie jest szczególnie nowe, wciąż jeszcze wiele osób się z nim nie spotkało. Marketing tego typu polega na wymianie oferty z partnerem biznesowym, którym jest druga firma. Jest to działalność, która może być powiązana z firmą, która chce taką współpracę nawiązać, ale nie musi. W praktyce wygląda to tak, że na przykład siłownia poleca dania na wynos określonej sieci restauracji, a ta sieć proponuje karnet do siłowni w ramach zdrowego stylu życia. Jest to ciekawy sposób na połączenie sił na rynku w taki sposób, że odbiorca postrzega ofertę firmy za bardziej atrakcyjną.

Kto może być zainteresowany cross marketingiem?

Zawiązanie takiej współpracy biznesowej może być korzystne dla wielu różnych przedsiębiorców działających w różnorodnych gałęziach przemysłu. Oczywiście lepszą strategią jest nawiązanie relacji biznesowej tego typu z firmami zewnętrznymi, które funkcjonują w tym samym sektorze. Przykładowo jeśli przedsiębiorca A proponuje spawanie blachy, to będzie swoim potencjalnym klientom polecać usługi biznesmena B, który zajmuje się malowaniem proszkowym. Zatem największe korzyści można odnieść wtedy, gdy odbiorca, który skorzysta z oferty jednej firmy może naprawdę być zainteresowany skorzystaniem z dodatkowych usług.

Z drugiej strony cross marketing pozwala zatrzymać klienta wokół swojej sieci kontaktów biznesowych. Istnieje więc taka możliwość, że jeśli dzisiaj nie skorzysta z oferty danej firmy, zrobi to za jakiś czas. Osoba ta będzie mieć pozytywne skojarzenia względem takiej obsługi klienta. Zapamięta, że gdy potrzebowała pomocy, przedstawiciel firmy nie pozostawił jej z pustymi rękami.

Czy cross marketing jest opłacalną formą współpracy?

Na ogół cross marketing przynosi dobre efekty pod względem finansowym, jak i promocyjnym. Wszystko jednak zależy od tego, z jaką firmą nawiąże się współpracę. Jeśli się okaże, że nie sprawdzi się najpierw jakie produkty proponuje, a także jaką klasę usług, cross marketing może wyjść „bokiem” przedsiębiorcy, który wpadł na taką formę połączenia sił w biznesie.

Nie można też traktować takiej wymiany klientów na zasadzie dochodu pierwszej wagi. Niemniej zawsze warto mieć pod ręką kilka sprawdzonych firm, które mogą zainteresować potencjalnego odbiorcę. Szczególnie jest to dobry pomysł, gdy prowadzi się biznes w lokalu stacjonarnym, zlokalizowanym w miejscu, gdzie np. często jest wielu przyjezdnych. Trzeba się wówczas liczyć z tym, że gdy przekroczą prób sklepu, mogą chcieć tylko zasięgnąć informacji, a niekoniecznie coś kupić. A jeżeli taka osoba często jest przejazdem w tych okolicach? Zapamięta, że w tym lokalu można liczyć na fachową pomoc i być może będzie polecać firmę innym.

Jak polecać ofertę partnera biznesowego?

Jeszcze do niedawna najlepszym sposobem na polecanie firmy w ramach cross marketingu, było wręczanie wizytówek. Dzisiaj takie rozwiązanie wydaje się i mało praktyczne, i niezbyt ekologiczne. Zawsze więc można poinformować e-mailowo o tym, że partner biznesowy będzie mógł pomóc w danej kwestii, oferując dokładnie to, co jest potrzebne.

Nie zaszkodzi też wysłać odnośnika do oficjalnej strony internetowej partnera biznesowego. Na swojej stronie warto również zamieścić informację, że współpracuje się z określoną firmą. Można wtedy zamieścić odnośnik, na przykład w formie grafiki z nazwą i logo partnera biznesowego. Najprostszym sposobem jest natomiast podanie numeru telefonu i nazwy firmy osobie, która chciałaby skorzystać z usług, których firma nie świadczy.

Wybór sposobu, w jaki poleca się firmę partnerską, zależy głównie od określonej sytuacji. Jeśli ktoś dzwoni, wtedy można podać numer telefonu. Jeśli ktoś kontaktuje się e-mailowo, warto odpowiedzieć w ten sam sposób.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.