Czy warto pójść na studia marketingowe?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Marketing jest dziedziną, którą w swojej działalności musi uwzględnić praktycznie każda współczesna firma. Trudno się zatem dziwić, że studia marketingowe cieszą się…Czytaj dalejCzy warto pójść na studia marketingowe?

Jak zwiększać zasięgi w mediach społecznościowych?

Zasięgi to hasło spędzające sen z powiek wielu fachowcom w dziedzinie marketingu. Nic dziwnego, przecież wszyscy chcemy docierać z komunikatem do możliwie największej grupy odbiorców! Zastanawiacie się jak zwiększyć zasięgi…Czytaj dalejJak zwiększać zasięgi w mediach społecznościowych?

Czy warto pójść na studia marketingowe

Czy warto pójść na studia marketingowe?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Marketing jest dziedziną, którą w swojej działalności musi uwzględnić praktycznie każda współczesna firma. Trudno się zatem dziwić, że studia marketingowe cieszą się tak dużą popularnością. Warto zastanowić się, czy faktycznie warto wybrać ten kierunek i co można zyskać po jego ukończeniu.

Czemu studia marketingowe są tak chętnie wybierane?

Trudno oprzeć się wrażeniu, że studia marketingowe to jeden z najbardziej obiecujących i przyszłościowych kierunków. Znaczenie marketingu rośnie bowiem równolegle do rozwoju mediów i nowych technologii, które dostarczają coraz to nowocześniejszych narzędzi do działań na tym polu. Rozpoczęcie studiów marketingowych rozważają zarówno młodzi ludzie tuż po zdaniu matury, jak i osoby mające już ukończone studia wyższe na innym kierunku. Dla wielu stanowią one furtkę do prowadzenia własnej działalności lub etatu w prestiżowej agencji reklamowej. I faktycznie.

Dlaczego studenci chcą studiować marketing

Studia marketingowe zapewniają wiele możliwości rozwoju, podobnie jak praca w marketingu, do której są one w pewnym sensie przepustką. Ich ukończenie wymagane jest przez większość agencji marketingowych, bowiem przyszły pracownik jest po nich odpowiednio ukierunkowany na rozpoczęcie kariery w branży. Co więcej, studia marketingowe oferuje wiele uczelni na terenie całego kraju. To stwarza wiele możliwości zdobycia wiedzy z dziedziny marketingu i umożliwia studentom z całego właściwie kraju wybór uczelni położonej stosunkowo blisko miejsca zamieszkania.

Jakie korzyści mogą zapewnić studia marketingowe?

Jak zapewniają uczelnie wyższe oferujące studia marketingowe, ich ukończenie oznacza nabycie wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej z zakresu danej dziedziny, a także umiejętności dokonywania analizy zjawisk z tego obszaru. Absolwent jest także przygotowany do pracy w zawodzie związanym z kierunkiem ukończonych studiów. Jednak takie przygotowanie ma charakter czysto teoretyczny, dlatego aby studia marketingowe miały większy sens, warto równolegle do nich zdobywać doświadczenie, odbywając na przykład staże lub praktyki. Samo ukończenie uczelni nie zagwarantuje zdobycia wymarzonej posady, ale już wespół z praktyką zawodową, szanse na to stają realne.

Studia to nie wszystko

Czy postawić na studia marketingowe

Choć ukończenie studiów wyższych niewątpliwie jest ogromnym sukcesem, to nie zawsze okazuje się to wystarczające, aby odnieść sukces w branży marketingowej. Praca związana z działalnością marketingową wymaga również odpowiednich cech personalnych, których można się co prawda wyuczyć, jednak pewne predyspozycje zwyczajnie albo się ma, albo nie. Otwarta osobowość i zdolności interpersonalne to cechy, których nie wpoi żadna uczelnia. Nie da się ukryć, że studia marketingowe są źródłem wiedzy, na której można budować swoje doświadczenie. Stanowią fundament dla codziennej praktyki, dlatego przed ich podjęciem należy zadać sobie pytanie, czy to właśnie z tą dziedziną wiążemy naszą przyszłość. W przeciwnym razie studia marketingowe mogą okazać się czasem straconym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *