Czy promocja na Facebooku się opłaca?
Facebook bez wątpienia jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie, posiada on bardzo dużą liczbę użytkowników, którzy z niego korzystają, co jednocześnie staje się idealnym sposobem na docieranie do nich ze swoim przekazem reklamowym. Pojawia się jednak pytanie czy promocja na Facebooku, to opłacalne zajęcie. Istnieje kilka sposobów, które sprawią, że promocja taka będzie skuteczna i tym samym stanie się opłacalna. Bez odpowiedniego przeprowadzenia działań nie będzie możliwe zaangażowanie klientów na Facebooku ani podejmowane działania nie będą przynosiły odpowiednich efektów. W takim razie jak powinna wyglądać promocja na Facebooku?

Promocja na Facebooku – jak powinna ona wyglądać?
Aby promocja na Facebooku była skuteczna prowadzone działania muszą być odpowiednio przeprowadzone, w sposób rzetelny, profesjonalny i systematyczny. Istnieje kilka takich elementów, na które warto zwrócić uwagę w trakcie prowadzenia reklamy w tym serwisie społecznościowym. Dzięki nim podejmowane działania będą dużo skuteczniejsze i tym samym staną się one dużo bardziej opłacalne dla przedsiębiorstwa. W takim razie co warto wziąć pod uwagę w trakcie promocji na Facebooku?
- menedżer reklam – promocja na Facebooku powinna być podparta menadżerem reklam. Jest to narzędzie, które pozwala odpowiednio dobrać grupy odbiorców, a także w odpowiedni sposób ustanawiać stawki za poszczególne reklamy.
- cele kampanii – kolejnym bardzo ważnym elementem jest wybór celów kampanii. Facebook umożliwia wybór jednego z 5 głównych celów, może to być: przejście na stronę, zaangażowanie dla konkretnego postu, zwiększenie konwersji, polubienia, a także wyświetlenia treści wideo. Bardzo ważne jest, aby zdefiniować swój cel wówczas dużo łatwiej będzie kontrolować przebieg działań i sprawdzać czy ich realizacja idzie zgodnie z planem.
- określenie grupy docelowej – aby promocja na Facebooku była skuteczna trzeba w sposób bardzo dokładny wybrać grupę docelowej, do której ma być kierowany przekaz. Warto więc zdefiniować odbiorców pod względem demografii oraz miejsca zamieszkania. Należy również wziąć pod uwagę jakie są zainteresowania oraz problemy odbiorców, wówczas dopasowanie reklamy będzie dużo bardziej dokładne i tym samym stanie się ono skuteczniejsze.
- nie warto optymalizować Facebooka w sposób automatyczny – warto też zwrócić uwagę na optymalizację tego serwisu. Dużo lepsze efekty będą widoczne w sytuacji manualnej optymalizacji.
Czy promocja na Facebooku się opłaca?
Odpowiednio przeprowadzona promocja na Facebooku może skutkować bardzo dobrymi efektami i korzyściami, które osiągnie przedsiębiorstwo. Jeżeli chodzi o zalety reklamy na Facebooku to jest ich bardzo dużo, przede wszystkim bardzo duża społeczność Facebooka sprawia, że firmy mają szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i tym samym zaangażować większą liczbę swoich potencjalnych klientów w swoje działania oraz pozyskać nowych. Inną bardzo ważną zaletą jest fakt, że reklama na Facebooku, jest stosunkowo tania w porównaniu do innych form.
Kolejna korzyść to możliwość pomiaru swoich efektów poprzez statystyki, które Facebook udostępnia użytkownikom, którzy prowadzą na nim swoją reklamę.Efekty są widoczne stosunkowo szybko, po stworzeniu reklamy dociera ona do odbiorców natychmiastowo. To też powoduje, że można bardzo szybko pozyskiwać nowych klientów. Możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej, też jest bardzo dużym plusem, ponieważ organizacja może docierać ze swoim przekazem tylko do takich osób, które faktycznie mogą być zainteresowane jej ofertą, co oczywiście pozwala zaoszczędzić większą ilość pieniędzy.

Jak rozkręcić wydarzenie na Facebooku?
Wydarzenie na Facebooku jest dobrym sposobem na zaangażowanie społeczności, istnieje kilka wskazówek, które pozwalają rozkręcić takie wydarzenie i dotrzeć z nim do szerokiego grona użytkowników tego serwisu. Jednym z takich elementów jest oczywiście treść, która musi być dokładnie dopracowana, nie może być ona zbyt długa, natomiast powinna być ciekawa i intrygująca odbiorcę. Warto też stworzyć takie wydarzenie, które będzie przemawiało do użytkowników Facebooka, to znaczy będzie ich interesować lub bawić.
Oczywiście wydarzenie powinno zostać wypromowane również na innych serwisach społecznościowych, jak na przykład Instagram czy LinkedIn. Jeżeli firma prowadzi newsletter można również w nim zawrzeć informacje o planowanym wydarzeniu i zaprosić na nie swojego odbiorcę.