Jak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym sposobem na wsparcie innych działań promocyjnych. Jednak blog firmowy, zwykle dostępny w oddzielnej zakładce w menu, ma szansę wpłynąć na większą rozpoznawalność marki już sam…Czytaj dalejJak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

BLOG MARKETINGOWY

Jak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym sposobem na wsparcie innych działań promocyjnych. Jednak blog firmowy, zwykle dostępny w oddzielnej zakładce w menu, ma szansę wpłynąć na większą rozpoznawalność marki już sam…Czytaj dalejJak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

Budowanie kanału sprzedaży on-line sklepu stacjonarnego: zanim zaczniesz

Pandemia była kubłem zimnej wody dla tych, którzy wcześniej nie zadbali o obecność on-line swojego sklepu. Budowanie kanału sprzedaży w internecie to szerokie zagadnienie. Zacznijmy od podstaw, które trzeba rozważyć…Czytaj dalejBudowanie kanału sprzedaży on-line sklepu stacjonarnego: zanim zaczniesz

Jak przygotować się na kryzys w Internecie?

Internet jest wspaniałym narzędziem, które daje nam olbrzymie możliwości. Jednak rozwój tej technologii niesie ze sobą również szereg niebezpieczeństw. W dobie internetu informacje rozprzestrzeniają się wirusowo – w zaskakująco szybkim…Czytaj dalejJak przygotować się na kryzys w Internecie?

Marketing szeptany a pozycjonowanie

Publikowanie wpisów promujących firmę w internecie znane pod nazwą marketingu szeptanego bądź buzz marketingu jest jednym z najlepszych sposobów na reklamę i pozyskanie klientów. Takie działania mają jednak dwa cele…Czytaj dalejMarketing szeptany a pozycjonowanie

Wizerunek marki a marketing szeptany?

Ogromna konkurencja to w XXI wieku chleb powszedni niemal każdej branży. Firmy robią wszystko, by wyjść przed szereg i tym samym przyciągnąć do siebie klientów. Wizerunek marki lub firmy to jej obraz kreowany w świadomości odbiorców. Ma wywoływać określone skojarzenia i emocje oraz wyróżniać ją na tle konkurencji. Być może nie brzmi skomplikowanie, ale tak naprawdę to proces wieloetapowy, wielopłaszczyznowy i o charakterze strategicznym, szczególnie jeśli swoje działania prowadzimy w Internecie.

Dlaczego warto dbać o wizerunek marki?

Na nasz wizerunek składa się to, co inni wiedzą o nas, co sobie o nas wyobrażają i co sądzą, że wiedzą na nasz temat. Jest to tak naprawdę jej największy kapitał, który gwarantuje wymierne korzyści sprzedażowe i finansowe firmy. Nikogo nie zdziwi więc stwierdzenie, że ryzyko utraty dobrego imienia marki należy do najgroźniejszych zagrożeń w biznesie. Po prostu ma największy wpływ na przychody. Przeprowadzono na ten temat badania przez firmy Deloitte i Forbes Insights. Wyniki nie były zaskakujące. Wynikało z nich, że firmy, które w przeszłości miały problemy wizerunkowe, potwierdziły, że to właśnie one w największym stopniu przyczyniły się do zmniejszenia ich przychodów.

budowanie wizerunku

Wizerunek marki w Internecie

Rozwój technologii, w tym Internetu, przyczynił się do tego, że aktualnie to  sieć jest uznawana za skuteczne narzędzie kształtowania wizerunku. Odpowiednio wykreowany wizerunek w mediach elektronicznych jest obecnie jednym z najważniejszych źródeł przewagi konkurencyjnej, jaką można uzyskać na rynku. Siła internetu jest nie do przeceniania, a jego wpływ widać tak naprawdę na każdym polu działania biznesu. W związku z jego interaktywnym charakterem nie należy on do grona biernych kanałów reklamowych. W sieci istnieje możliwość dostosowania przekazu marketingowego do odbiorcy, ale – co wcześniej było raczej niespotykane – ulepszania go na bieżąco i ciągłego wprowadzania poprawek. Od samego początku warto wystrzegać się kilku podstawowych i najczęściej popełnianych błędów e-wizerunkowych, do których należy:

  • Dobór nieodpowiednich metod i narzędzi promocji marki
  • Niekonsekwencja w działaniach wizerunkowych
  • Niedocenianie wpływu pracowników na wizerunek marki w sieci
  • Powielanie popularnych rozwiązań i kopiowanie innych firm
  • Niedostateczna kontrola publikowanych treści

budowanie marki

Jak można wykorzystać marketing szeptany do poprawy wizerunku firmy?

Negatywne wyniki wyszukiwania mogą sprawić, że Twoi obecni i potencjalni klienci odwrócą się na pięcie i wyniosą się do konkurencji. A tego nie chce nikt, nieprawdaż? Według amerykańskich agencji marketingowych np. Nielsen czy McKinsey zajmujących się badaniem opinii konsumentów ponad 70% konsumentów ufa opiniom w internecie. Warto to wykorzystać, a w tym pomóc może właśnie marketing szeptany.

Pozwoli on na wytworzenie dyskusji wzbudzających zainteresowanie o marce, a także przedstawiających markę w pozytywnym świetle. Co więcej, w ten sposób zaangażujemy w rozmowę internautów i będziemy mieć aktywny wpływ na kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych i na forach dyskusyjnych. W ten sposób twoja działalność nie tylko zostanie zauważona w sieci, ale także poprawi się jej ogólny wizerunek, a aktualni klienci staną się bardziej związani z marką, a co za tym idzie, będą jej bardziej lojalni – a przecież o to nam chodzi! Nie można zapominać, że profesjonalnie przeprowadzona kampania marketingu szeptanego przyczyni się również do zwiększenia liczby nowych klientów oraz podwyższenia wyników sprzedaży.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Wizerunek marki a marketing szeptany?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *