Czy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, gdzie zmiany trendów i technologii zachodzą coraz szybciej, pytanie o skuteczność różnych strategii promocyjnych stale pozostaje na…Czytaj dalejCzy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym świecie konkurencyjnego rynku biznesowego, sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów są kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Lokalna społeczność stanowi istotny obszar,…Czytaj dalejSposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Marketing podczas pandemii koronawirusa. Dlaczego warto zwiększyć budżet na działania marketingowe?

Koronawirus SARS-CoV-2 jest znany obecnie każdemu. Dotarł już niemal do każdego zakątka świata, wpędzając w panikę ludzi i przewracając krajowe gospodarki do góry nogami. Nasze codzienne życia przeobraziły się zupełnie, co wywołuje reakcje łańcuchowe pozostając nie bez znaczenia w kwestiach społecznych i ekonomicznych. Firmy radzą sobie z kryzysem na różne sposoby. Przedsiębiorstwa są zmuszone podejmować ciężkie decyzje, które będą mieć odzwierciedlenie nie tylko w najbliższej przyszłości, ale i w dalszej perspektywie czasu. Czy w owej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest zwiększenie budżetów reklamowych? Jakie marketingowe kroki najrozsądniej jest podjąć w czasach pandemii?

Działania marketingowe – tak czy  nie?

Aktualnie wiele firm, nie tylko tych, których działalność skupia się na świecie „offline” zostało pozbawionych źródła dochodu. Kryzys oczywiście odbija się również na biznesach internetowych. Wszytko dlatego, że nastroje klientów zmieniają się bardzo dynamicznie. Spanikowane osoby zdecydowanie ostrożniej podejmują decyzję o wydawaniu swoich pieniędzy i zakupie nowych, niekoniecznie niezbędnych do życia, produktów. W związku z tym przedsiębiorstwa szukają sposobów na ograniczenie wydatków, a jak wiadomo, marketing to koszty. Jednak należy mieć świadomość, że jest to niezwykle istotny czynnik w biznesie i oszczędzanie na nim może zakończyć się jeszcze większymi komplikacjami. Warto więc skupić się na marketingu internetowym, który w tej chwili, w największym stopniu przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów. To również idealna chwila na stworzenie (jeśli takowej nie posiadasz) lub odświeżenie strony internetowej, tak by przyciągała większe ilości użytkowników.

Pandemia a wzrost budżetu na działania marketingowe

Jeśli przeprowadzimy odpowiedni rekonesans i skupimy się na danych zgromadzonych przez  Google Trends to dojdziemy do jednoznacznych wniosków.  Ściślej mówiąc wskazują one, że zainteresowanie zakupami online na przełomie marca i kwietnia wzrosło ponad 20 krotnie. Ta tendencja zwyżkowa w dalszym ciągu się utrzymuje. Ludzie ze względu na wprowadzane ograniczenia oraz strach wolą przeprowadzać zakupy w trybie online. Co więcej, przyzwyczajenia nabyte podczas trwania pandemii mogą zmienić nawyki konsumentów na stałe. Oznacza to, że nawet gdy wszystko wróci do względnej normalności, ludzie w dalszym ciągu będą dokonywać dużej ilości zakupów online. Wiele firm zareagowało ekspresowo i przeniosło swoje działania stacjonarne do świata internetu, co wpływa na zwiększoną konkurencję wśród e-sklepów. W związku z tym zwiększenie budżetu na działania marketingowe może okazać się nie tylko przydatne, ale wręcz niezbędne.

Opanowanie epidemii COVID-19 i zakończenie kryzysu

Przy podejmowaniu każdej decyzji biznesowej należy mieć na uwadze fakt, że pandemia, w którymś momencie zostanie opanowana. Zostaną również ściągnięte wszystkie lub przynajmniej większość restrykcji, a konsumenci z większą swobodą będą wydawać pieniądze na produkty i usługi. Warto być wtedy krok przed konkurencją i już teraz zadbać o widoczność swoje marki. Tym sposobem po zakończeniu epidemii to do nas klienci zwrócą się w pierwszej kolejności. Zwiększenie kwoty przeznaczonej na działania marketingowe przyczyni się tym samym do przetrwania obecnej sytuacji, ale także przygotuje firmę do powrotu na rynek i na otwarcie na nowe możliwości, które pojawią się wraz z zakończeniem epidemii.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.