Czy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, gdzie zmiany trendów i technologii zachodzą coraz szybciej, pytanie o skuteczność różnych strategii promocyjnych stale pozostaje na…Czytaj dalejCzy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym świecie konkurencyjnego rynku biznesowego, sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów są kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Lokalna społeczność stanowi istotny obszar,…Czytaj dalejSposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Jak skutecznie wypozycjonować markę?

Pozycjonowanie (SEO) to takie narzędzie z którego muszą w obecnej chwili korzystać firmy na rynku lokalnym i globalnym. Dzięki temu każda marka ma szansę na zwiększenie zysków ze sprzedaży. Należy jednak umiejętnie pozycjonować, aby odnieść znaczący sukces na rynku.

Pozycjonowanie marki

Pierwszym zadaniem pozycjonowanie jest zbudowanie świadomości klientów o istnieniu danej firmy oferującej produkty/usługi. Nawet, jeżeli wykorzystamy marketing tradycyjny, bez prowadzenia działań w sieci nic nie wskóramy. Musimy pozostawić po sobie “ślad” pod postacią pozycjonowania, dzięki czemu uda nam się zbudować świadomość klientów odnośnie naszej marki. Kolejne zadanie to zwiększenie zysków. Jeżeli już poinformujemy o naszym istnieniu sprawimy, że klienci będą chcieli kupować nasze produkty. O ile oczywiście nie pokona nas konkurencja. Dlatego pozycjonowanie musi odbywać się w sposób zgodny z przyjętymi normami i skuteczny. Jak tego dokonać?

Wartościowe treści

SEO to skomplikowane działania, które przeprowadza się w czasie. Na prawidłowe działanie wpływa ustalenie wartościowych treści z odpowiednimi słowami kluczowymi, jakie powinny pojawiać się na stronie. Aby móc tego dokonać w pierwszej kolejności należy wykonać analizę rynku (w tym również swojej konkurencji). Dzięki temu będzie łatwiej nam dopasować hasła kluczowe do strony www. Tego rodzaju słowa pomagają klientom odnajdywać poszczególne firmy w wyszukiwarce Google. Im lepszy dobór słów, tym większa pewność, że nasza strona znajdzie się na wysokiej pozycji. Pamiętajmy, że klienci zwracają uwagę z reguły tylko i wyłącznie na pierwszą stronę w wyszukiwarce. Każdą kolejną z reguły pomijają. Skoro już ustalimy takie słowa, możemy opracować treści wpływające na pozycjonowanie strony internetowej naszej firmy. Przy czym należy również pamiętać o tym, że mowa tutaj o treściach pisanych oraz…graficznych. Bardzo duży wpływ na pozycjonowanie mają również grafiki, ilustracje pojawiające się na stronie www.

Kod źródłowy

Skutecznie pozycjonowanie powinno również obejmować kody źródłowe. “Roboty” Google mają bardzo dużo pracy. Zajmują się m.in. sprawdzaniem, czy dana strona spełnia wszystkie wymogi techniczne. Ważne jest więc odpowiednie dopasowanie kodu źródłowego – HTML, który będzie chętniej “wyłapywany” przez algorytmy Google i potencjalnych klientów. Jak opracować taki kod? Należy pamiętać o kilku zasadach:

  • prawidłowa analiza kodu i struktury strony,
  • nagłówki, tytuły i opis strony w kodzie HTML muszą być odpowiednio sprawdzone,
  • szyfr SSL – zastosowanie zabezpieczenia,
  • szybkie ładowanie strony internetowej,
  • responsywność strony – strona firmowa musi być przystosowana do tego, aby w całości wyświetlała się zarówno na laptopach, jak również na smartfonach.

Linki zewnętrzne

Budowanie linków nie należy do zadań łatwych. Jednak algorytmy wyszukiwarki Google zawsze sprawdzają, czy na daną stronę prowadzą linki zewnętrzne. Należy więc je bardzo starannie opracować. Linkbuilding skutecznie wpływa na pozycjonowanie marek. Obejmuje ono wszystkie działania, które odbywają się już poza daną stroną internetową. Zewnętrzne linki muszą być zawsze umieszczone na wartościowych portalach, które okażą się cenne dla Google. Nie można decydować się na umieszczanie swoich reklam na byle jakich stronach. Takie działanie nie będzie miało najmniejszego sensu. Linkbuilding może odbywać się na forach internetowych pod postacią postów, na blogach pod postacią artykułów sponsorowanych, na stronach internetowych po raz kolejny pod postacią artykułów sponsorowanych. Warto również zainwestować w polecenia ze stron internetowych, dzięki czemu uda nam się skutecznie wypozycjonować daną markę.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.