Dlaczego warto zainwestować w cross marketing?

Firma, która chce być postrzegana, jako ekspert w swojej dziedzinie, nie może zatrudniać fachowców od wszystkiego. W ten sposób trafia do niej określona grupa odbiorców. Z drugiej strony wielu potencjalnych…Czytaj dalejDlaczego warto zainwestować w cross marketing?

Jak przygotować się na kryzys w Internecie?

Internet jest wspaniałym narzędziem, które daje nam olbrzymie możliwości. Jednak rozwój tej technologii niesie ze sobą również szereg niebezpieczeństw. W dobie internetu informacje rozprzestrzeniają się wirusowo – w zaskakująco szybkim tempie. Wystarczy chwila, aby nad naszym biznesem pojawiły się  chmury w formie kryzysu, który może rozpocząć się od jednej nieprawdziwej plotki. Jednakże jak to mówią, przezorny zawsze ubezpieczony, więc warto wiedzieć jak przygotować się na kryzys w Internecie.

kryzys oszczędności

Czym tak naprawdę jest kryzys w Internecie?

Warto zacząć od wyjaśnienia, jakie sytuacje mogą być nazywane kryzysem. W końcu nie każdemu negatywnemu komentarzowi, czy narzekaniu klienta w sieci można nadać to jakże zaszczytne miano. O kryzysie można mówić w przypadku, gdy taki pojedynczy wpis lub udostępniona informacja nabiera na sile i co najważniejsze popularności. Z dnia na dzień, a tak naprawdę z godziny na godzinę przyciąga do siebie spore grono odbiorców. Firma zaczyna być brana na tapetę i – co gorsza – jest negatywnie oceniana. Kryzys można w pewnym sensie mierzyć przy pomocy skali problemu, aby odpowiedzieć sobie, czy mamy z nim do czynienia, czy to jednak tylko drobny problem szybki do rozwiązania warto wykorzystać kilka pytań:

  • Czy zaistniała sytuacja może mieć (lub już ma) negatywny wpływ na wizerunek marki lub sprzedaż?
  • Czy problem może się rozwinąć i rozprzestrzenić w sposób wirusowy?
  • Problem jest szablonowy?

Przede wszystkim zapobiegaj!

Być może wyda się to wszystkim bardzo prostą poradą. Jest ona jednak najbardziej skuteczna. Bardzo często klienci, którzy są długo ignorowani, a ich problemy nie zostają rozwiązane, zaczynają zachowywać się agresywnie. Decydują się na różnego typu rozwiązania, niekoniecznie korzystnie odbijające się na naszym biznesie. Niepotrzebny nam przecież wtrącający się w sprawy dziennikarz, czy setki internautów obrażających nas na naszym profilu firmowym. W każdym razie hamowanie problemów w zarodku pozwoli nam uniknąć problemów w przyszłości. Dlatego tak ważne jest oferowanie pomocy każdemu, nawet pojedynczemu klientowi i pokazanie mu, że jest on dla firmy ważnym ogniwem.

Co jeśli pożar już wybuchł?

Prowadząc biznes, trzeba pogodzić się z faktem, że nie każdą złą sytuację jesteśmy w stanie przewidzieć i jej uniknąć. Niestety kryzysy były, są i będą się dalej przytrafiać. Gdy staniemy przed obliczem wpadki, warto wykorzystać w swoich działaniach zasadę 5P, która uznawana jest za jedną z najlepszych metod walki z kryzysami w Internecie (i nie tylko):

  • Przeproś – przede wszystkim zacznij od przyznania się do błędu i przeproszenia klienta. W wielu przypadkach już w tym momencie sytuacja się uspokoi albo przynajmniej złagodnieje.
  • Przygotuj się – ten punkt odnosi się do czasu przed kryzysem, warto więc wtedy przygotować sobie przykładowe rozwiązania na potencjalne problemy i wpadki. W ten sposób będzie można szybko przystąpić do działania, nie tracąc zbędnego czasu.
  • Przeciwdziałaj – jest to ściśle powiązane z tym, o czym pisaliśmy już wyżej. Każdy ruch w Internecie i poza nim powinien być dokładnie przeanalizowany, a każda przez nas publikowana treść kilkukrotnie sprawdzona, zwłaszcza jeśli jest w jakiś sposób kontrowersyjna.
  • Powetuj – czasami same przeprosiny to za mało. Dobrym rozwiązaniem będzie wykonanie jakiejś dodatkowej akcji, która przyczyni się do tego, że konsumenci nam wybaczą, a być może nawet staną się naszymi zagorzałymi fanami. Ważna jest tutaj pomysłowość i kreatywne podejście do tematu.
  • Popraw się – skup się na tym, aby w przyszłości dany błąd się już nie powtórzył. Możesz liczyć na to, że klienci znowu Ci wybaczą… ale uwierz nam, że lepiej tego nie sprawdzać.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Jak przygotować się na kryzys w Internecie?

  1. Internet to teraz bardzo ważny obszar marketingowy. W dobie pandemii chyba wszyscy to już zrozumieli. Dlatego ważne , aby zajmował się tym ktoś profesjonalny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *