Jak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym sposobem na wsparcie innych działań promocyjnych. Jednak blog firmowy, zwykle dostępny w oddzielnej zakładce w menu, ma szansę wpłynąć na większą rozpoznawalność marki już sam…Czytaj dalejJak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

BLOG MARKETINGOWY

Jak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym sposobem na wsparcie innych działań promocyjnych. Jednak blog firmowy, zwykle dostępny w oddzielnej zakładce w menu, ma szansę wpłynąć na większą rozpoznawalność marki już sam…Czytaj dalejJak wykorzystać potencjał bloga firmowego?

Budowanie kanału sprzedaży on-line sklepu stacjonarnego: zanim zaczniesz

Pandemia była kubłem zimnej wody dla tych, którzy wcześniej nie zadbali o obecność on-line swojego sklepu. Budowanie kanału sprzedaży w internecie to szerokie zagadnienie. Zacznijmy od podstaw, które trzeba rozważyć…Czytaj dalejBudowanie kanału sprzedaży on-line sklepu stacjonarnego: zanim zaczniesz

Jak przygotować się na kryzys w Internecie?

Internet jest wspaniałym narzędziem, które daje nam olbrzymie możliwości. Jednak rozwój tej technologii niesie ze sobą również szereg niebezpieczeństw. W dobie internetu informacje rozprzestrzeniają się wirusowo – w zaskakująco szybkim…Czytaj dalejJak przygotować się na kryzys w Internecie?

Marketing szeptany a pozycjonowanie

Publikowanie wpisów promujących firmę w internecie znane pod nazwą marketingu szeptanego bądź buzz marketingu jest jednym z najlepszych sposobów na reklamę i pozyskanie klientów. Takie działania mają jednak dwa cele…Czytaj dalejMarketing szeptany a pozycjonowanie

kryzys spadki

Jak przygotować się na kryzys w Internecie?

Internet jest wspaniałym narzędziem, które daje nam olbrzymie możliwości. Jednak rozwój tej technologii niesie ze sobą również szereg niebezpieczeństw. W dobie internetu informacje rozprzestrzeniają się wirusowo – w zaskakująco szybkim tempie. Wystarczy chwila, aby nad naszym biznesem pojawiły się  chmury w formie kryzysu, który może rozpocząć się od jednej nieprawdziwej plotki. Jednakże jak to mówią, przezorny zawsze ubezpieczony, więc warto wiedzieć jak przygotować się na kryzys w Internecie.

kryzys oszczędności

Czym tak naprawdę jest kryzys w Internecie?

Warto zacząć od wyjaśnienia, jakie sytuacje mogą być nazywane kryzysem. W końcu nie każdemu negatywnemu komentarzowi, czy narzekaniu klienta w sieci można nadać to jakże zaszczytne miano. O kryzysie można mówić w przypadku, gdy taki pojedynczy wpis lub udostępniona informacja nabiera na sile i co najważniejsze popularności. Z dnia na dzień, a tak naprawdę z godziny na godzinę przyciąga do siebie spore grono odbiorców. Firma zaczyna być brana na tapetę i – co gorsza – jest negatywnie oceniana. Kryzys można w pewnym sensie mierzyć przy pomocy skali problemu, aby odpowiedzieć sobie, czy mamy z nim do czynienia, czy to jednak tylko drobny problem szybki do rozwiązania warto wykorzystać kilka pytań:

  • Czy zaistniała sytuacja może mieć (lub już ma) negatywny wpływ na wizerunek marki lub sprzedaż?
  • Czy problem może się rozwinąć i rozprzestrzenić w sposób wirusowy?
  • Problem jest szablonowy?

Przede wszystkim zapobiegaj!

Być może wyda się to wszystkim bardzo prostą poradą. Jest ona jednak najbardziej skuteczna. Bardzo często klienci, którzy są długo ignorowani, a ich problemy nie zostają rozwiązane, zaczynają zachowywać się agresywnie. Decydują się na różnego typu rozwiązania, niekoniecznie korzystnie odbijające się na naszym biznesie. Niepotrzebny nam przecież wtrącający się w sprawy dziennikarz, czy setki internautów obrażających nas na naszym profilu firmowym. W każdym razie hamowanie problemów w zarodku pozwoli nam uniknąć problemów w przyszłości. Dlatego tak ważne jest oferowanie pomocy każdemu, nawet pojedynczemu klientowi i pokazanie mu, że jest on dla firmy ważnym ogniwem.

Co jeśli pożar już wybuchł?

Prowadząc biznes, trzeba pogodzić się z faktem, że nie każdą złą sytuację jesteśmy w stanie przewidzieć i jej uniknąć. Niestety kryzysy były, są i będą się dalej przytrafiać. Gdy staniemy przed obliczem wpadki, warto wykorzystać w swoich działaniach zasadę 5P, która uznawana jest za jedną z najlepszych metod walki z kryzysami w Internecie (i nie tylko):

  • Przeproś – przede wszystkim zacznij od przyznania się do błędu i przeproszenia klienta. W wielu przypadkach już w tym momencie sytuacja się uspokoi albo przynajmniej złagodnieje.
  • Przygotuj się – ten punkt odnosi się do czasu przed kryzysem, warto więc wtedy przygotować sobie przykładowe rozwiązania na potencjalne problemy i wpadki. W ten sposób będzie można szybko przystąpić do działania, nie tracąc zbędnego czasu.
  • Przeciwdziałaj – jest to ściśle powiązane z tym, o czym pisaliśmy już wyżej. Każdy ruch w Internecie i poza nim powinien być dokładnie przeanalizowany, a każda przez nas publikowana treść kilkukrotnie sprawdzona, zwłaszcza jeśli jest w jakiś sposób kontrowersyjna.
  • Powetuj – czasami same przeprosiny to za mało. Dobrym rozwiązaniem będzie wykonanie jakiejś dodatkowej akcji, która przyczyni się do tego, że konsumenci nam wybaczą, a być może nawet staną się naszymi zagorzałymi fanami. Ważna jest tutaj pomysłowość i kreatywne podejście do tematu.
  • Popraw się – skup się na tym, aby w przyszłości dany błąd się już nie powtórzył. Możesz liczyć na to, że klienci znowu Ci wybaczą… ale uwierz nam, że lepiej tego nie sprawdzać.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Jak przygotować się na kryzys w Internecie?

  1. Internet to teraz bardzo ważny obszar marketingowy. W dobie pandemii chyba wszyscy to już zrozumieli. Dlatego ważne , aby zajmował się tym ktoś profesjonalny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *