Czy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, gdzie zmiany trendów i technologii zachodzą coraz szybciej, pytanie o skuteczność różnych strategii promocyjnych stale pozostaje na…Czytaj dalejCzy marketing szeptany nadal jest skuteczny?

Sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dzisiejszym świecie konkurencyjnego rynku biznesowego, sposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów są kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Lokalna społeczność stanowi istotny obszar,…Czytaj dalejSposoby na pozyskiwanie lokalnych klientów

Budowanie kanału sprzedaży on-line sklepu stacjonarnego: zanim zaczniesz

Pandemia była kubłem zimnej wody dla tych, którzy wcześniej nie zadbali o obecność on-line swojego sklepu. Budowanie kanału sprzedaży w internecie to szerokie zagadnienie. Zacznijmy od podstaw, które trzeba rozważyć najpierw.

Przygotuj się na trochę pisania

Cena, koszyk i płatność – czego więcej potrzeba w sklepie? Niestety – dużo. Brak regulaminu prędzej czy później się zemści. Jeśli nie napiszesz nic o firmie, to klienci mogą Ci nie zaufać. Z góry odpowiedz też na różne pytania dotyczące dostawy i zwrotów, bo na pewno się pojawią. Możesz korzystać z gotowych szablonów lub zamówić pomoc profesjonalisty, który napisze te sekcje za Ciebie.

Z pomocą copywritera lub agencji marketingu możesz stworzyć też sekwencję mailową po zakupie. Po co? Dzięki niej klient automatycznie dostanie wiadomość, gdy przyjmiesz płatność lub towar będzie gotowy do wysyłki. Nie będziesz musiał robić wszystkiego ręcznie.

 

Co z wysyłką?

Klienci mają dziś olbrzymie wymagania odnośnie wysyłki. Twoi konkurenci dostarczają nawet z dnia na dzień, często dając kilka różnych sposobów odbioru i wysyłki towarów. Sprawdź, jakie masz możliwości.

Przygotuj proces pakowania i nadawania paczek, by każda kolejna wysyłka nie była zaskoczeniem. Informuj klientów, na jakim etapie jest ich zamówienie i przygotuj się na zwroty czy towary zniszczone w transporcie (to się zdarza). Jeśli dla Twoich klientów liczy się ekologia lub zamierzasz wysyłać delikatne (szkło) lub duże (części samochodowe) towary, to wybór paczek i dostawcy może być jeszcze trudniejszy.

Strategia dla Twojego sklepu

Być może masz doskonałe taktyki marketingowe, które od lat działają w Twoim sklepie fizycznym. A może nie musisz dbać o reklamę, bo dobra lokalizacja lub polecenia przyciągają klientów? W internecie niejako zaczynasz od początku. Skorzystaj z usług agencji marketingowej, która zna tę przestrzeń i pomoże Ci w:

  • SEO,
  • content marketingu,
  • user experience,
  • social-mediach,
  • e-mail marketingu,
  • konwersji

Jeśli nie wszystkie powyższe hasła są dla Ciebie jasne, to najlepszy dowód na to, że możesz skorzystać na takiej pomocy.

Ważne: nawiąż kontakt z agencją już na etapie budowania strony. Czasem sklep zostaje stworzony bez brania pod uwagę podstawowych zasad SEO czy user experience. Łatwiej wprowadzić drobne zmiany na etapie projektu, niż robić wszystko od początku. Jeśli nie wiesz, gdzie zacząć, to chętnie podpowiemy.

Zacznij powoli lub z przytupem

Jeśli aktualnie masz środki i czas, by otworzyć sklep on-line z prawdziwego zdarzenia, to świetnie. Jeśli nie, to nie oznacza, że musisz na razie zapomnieć o sklepie.

Możesz zacząć bardzo prosto dzięki platformom takim jak Shoplo czy Shoper, Allegro czy choćby profilowi firmowemu w mediach społecznościowych. To sposób, by przetestować rynek i sprawdzić, jak się czujesz z nową rzeczywistością pełną pytań technicznych i zamówień spływających o każdej porze dnia i nocy. Później, gdy będziesz zakładać swój „prawdziwy” sklep, będzie Ci już łatwiej.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.